Proljeće je stiglo i priroda se budi iz dubokog sna. Dani su sve duži, a zelenilo biljaka i šarenilo cvijeća polako, ali sigurno "preuzima štafetu" od zimskog sivila. Osim eksterijera, cvjetaju i interijeri. Floralni motivi ukrašavaju zavjese, dekore, podne prostirke, zidne tapete, te na taj način u prostor unose radost prirode. Stručnjaci za Feng Shui ne preporučuju rezano i sušeno cvijeće u interijeru, jer ono "crpi chi energiju, te postajemo umorni". Njegovane lončanice znatno su bolja opcija. Također, cvijeće i biljke egzotičnog podrijetla, vode nas na putovanje dalekim krajevima u udobnosti vlastitog doma.

Idealan primjer su orhideje, cvijeće koje fascinira svojim bojama i oblicima te ih mnogi smatraju draguljima biljnog svijeta. U 19. stoljeću je cijena ovih cvjetnih ljepotica bila toliko vrtoglavo visoka da su najstrastveniji kolekcionari trošili prava bogatstva, samo da bi u svojim domovima mogli uživati u pogledu na rijetke vrste tropskih orhideja. U današnje vrijeme, orhideje još uvijek predstavljaju prestiž, iako su zahvaljujući naprednim tehnikama uzgoja, postale znatno dostupnije svim ljubiteljima cvijeća.

Obitelj "Orchidaceae" broji više od 800 rodova te 25 000 vrsta, što je čini najraširenijom porodicom biljnog svijeta. Smatra ih se toliko otpornima da mogu opstati u skoro svakom dijelu svijeta, osim u pustinjama i krajevima u kojima vladaju snijeg i led, a u najvećem broju se nalaze u tropskim predjelima Amerike, Azije i Afrike. Većina orhideja koje rastu na afričkom kontinentu ima cvjetove bijele (ne)boje, dok su one u Aziji i Americi najčešće raznobojne.

Predstavljamo nekoliko vrsta ovih kraljica cvijeća.

Vanilla planifolia

Neke od članica ove cvjetne obitelji koriste se za aromatiziranje hrane i pića, kao i pri kreiranju parfema te osvježivača zraka. Primjerice, mahunasti plod tropske orhideje Vanilla planifolia poznat je još od davnina po svom slatkom mirisu. Asteci su zrncima vanilije obogaćivali aromu svojih čokoladnih napitaka zvanih xocolatl, a i danas se zna da je ova mirodija izvrstan dodatak čokoladi. Čak 75 % svjetskih zaliha vanilije dolazi sa Madagascara, stoga se ta sorta zove Bourbon – Madagascar vanilija.

Anguloa clowesii

Zbog oblika cvjetova dobila je naziv "orhideja-tulipan", a njen miris podsjeća na jednu od najpopularnijih svjetskih delicija – čokoladu. Potječe iz Kolumbije i Venezuele, cvjeta otprilike jedan mjesec u periodu od travnja do lipnja, te dostiže do 80 cm visine. Preporučuje se smještaj blizu prozora, ali ne u izravnom dodiru sa sunčevim zrakama. Do ispadanja lišća potrebno ju je zalijevati, ne prskati, svaka tri dana, a nakon toga svakih 10 – 12 dana.

Cattleya (Katleja)

Raskoš bujnih cvjetova orhideja iz roda Cattleya donijela im je titulu "Kraljice orhideja", dok se ime povezuje sa britanskim vrtlarom Williamom Cattleyjem, koji je 1818. godine igrom slučaja otkrio nekoliko primjeraka ovih krasotica u mahovini sanduka donesenog iz Brazila. Doduše, Cattleya loddigesii, jedna od brojnih vrsta iz ovog roda, prva je stigla u Europu već 1815. godine.

Rastu na stablima ili stijenama tropskih šuma planina Srednje i Južne Amerike, naročito u amazonskoj prašumi na visini do 1800 metara. Cvjetaju u različitim godišnjim dobima, ovisno o tome kojoj vrsti pripadaju, a dimenzije biljke su od 30 do 120 cm. Katleje preferiraju biti izložene prirodnoj svjetlosti koja dolazi sa južne ili zapadne strane, a nalaze li se pokraj prozora kroz koji ulazi jarka sunčeva svjetlost, zaštitite ih povlačenjem zastora od nešto deblje tkanine ili smještanjem paravana između prozora i orhideje. Preporučuje se zalijevanje kišnicom ili omekšanom gradskom vodom otprilike svaka tri dana za vrijeme rasta biljke, te zimi jednom tjedno.

Bilo bi teško odabrati najljepšu među orhidejama, jer svaka od vrsta je posebna na svoj način, ali, bez obzira koju od ovih atraktivnih biljaka odaberete za svoj dom ili poslovni prostor, svaka od njih će interijeru podariti dodir egzotične otmjenosti.

Fotogalerija (25)

Image
Danica Maričić
 

Profesionalno iskustvo stekla sam na području dizajna interijera, novinarstva, marketinga & odnosa s javnošću. Kreiram promotivne aktivnosti klijenata, kao i njihovu komunikaciju s ciljnim javnostima (kreativno pisanje (priopćenja, članci, intervjui), osmišljavanje brošura, kataloga, časopisa, oglasa, internetskih stranica i portala; planiranje i organizacija evenata…). Na taj način se izravno utječe na jačanje pozicije na tržištu i povećanje prepoznatljivosti tvrtke / robne marke. Također, vodim poslovne seminare na temu "Izgradnja imidža tvrtke putem dizajna poslovnih i komercijalnih prostora".

Izdvajamo

Izdvojeni proizvodi