U željnom iščekivanju Božića i Nove godine, svi javni, poslovni i stambeni prostori tradicionalno su ukrašeni komplementarnom shemom crvene i zelene boje, a izlozi dućana privlače svojim sadržajem (odjevni artikli i dodaci, dekorativni predmeti) u sklopu kojeg je crvena, bez sumnje, jedna od najzastupljenijih boja. Naime, vjeruje se da odijevanje u ovu atraktivnu boju povodom novogodišnjeg slavlja donosi sreću i uspjeh tijekom cijele godine.

Tu je i odora legendarnog Djeda Božićnjaka, koji iako u različitim kulturama nosi i različita imena – „Santa Claus", „Father Christmas" (na engleskom), „Père Noël", „Papa Noël" (na francuskom), „Papá Noel" (na španjolskom), „Pai Natal" (na portugalskom), „Babbo Natale" (na talijanskom), „Weihnachtsmann" (na njemačkom), „Joulupukki" (na finskom) – svugdje je zadržao prepoznatljiv izgled simpatičnog, punašnog djedice, snježno-bijele brade i odjevenog u crveno odijelo.

Mjesec i pol nakon Nove godine, točnije 14. veljače, stiže Valentinovo ili Dan zaljubljenih kada je najveća potražnja za crvenim ružama. Naime, želimo li nekome poslati cvjetnu poruku, važno je upotrijebiti prave boje – crvenu za ljubav, bijelu za prijateljstvo i žutu za ljubomoru.

Odakle dolazi tolika popularnost crvene, te što sve ona simbolizira? Slijedi nekoliko pogleda na ovu primarnu boju.

U Kini, važnost crvene boje se povezuje sa starom legendom o stanovnicima jednog malog sela koji su se od zastrašujuće zvijeri zvane _'Nian_' spasili noseći crvenu odjeću. Naime, smatra se da je upravo ova energična boja otjerala proždrljivu zvijer iz sela. Iz tog razloga, svaki doček Nove godine u Kini je popraćen crvenim dekoracijama i odijevanjem u crvenu odjeću, kako bi se privuklo dobro i otjeralo zlo.
Iz istog razloga, tradicionalna kineska vjenčanica također je crvene boje.

U Indiji crvenu boju često nalazimo u prilikama kao što su vjenčanja, rođenje djeteta, festivali. Primjerice, žene kao simbol braka stavljaju crveni prah na razdjeljak u kosi, te se odijevaju u sari u ovoj romantičnoj boji. Također, crvena se povezuje sa velikodušnošću, hrabrošću i borbom protiv zla.

Umijeće uređenja doma koje donosi mnoge blagodati, a potječe sa Dalekog istoka, zove se 'Vjetar i voda' ili 'Feng shui'. Sam naziv ove drevne filozofije odnosi se na način gibanja chi-energije, koja povezuje sve što postoji. Među ostalim načelima Feng shuia, nalaze se jin i jang (pasivna i aktivna energija), pet elemenata (drvo, vatra, zemlja, metal, voda) i osam smjerova kompasa. Što je boja jača, tj. više jang, potrebna je manja količina kako bi bila djelotvorna. Žarko-crvena je vrlo jang, povezana je s energijom vatre i chi-energijom zapada. Stoga, smjestite li žarko-crvenu vazu na stolić zapadno od sredine prostorije, ojačat će chi-energija povezana s romantikom i financijama. Jednak uspjeh donijet će zapadni zid na koji je nanesena nježnija nijansa crvene boje ili tamna crveno-smeđa.

U kromoterapiji, tj. liječenju bojama, crvena se koristi pri rješavanju problema sa cirkulacijom i reumatizmom, jer se smatra da podiže nivo adrenalina i tjelesnu temperaturu. Odjevni detalji u ovoj boji (donje rublje, čarape, košulje, šalovi, kape i rukavice) naročito se preporučuju za vrijeme hladnih zimskih mjeseci, ali i onda kada vam je potrebna dodatna energija. Među skupocjenim nakitom, naročito se ističe toplina rubina i crvenih koralja. Što se hrane tiče, crvena je boja rajčica, šipka, jabuka, paprika, jagoda…

Što boje koje nam se sviđaju otkrivaju o našem karakteru? Crvena često upućuje na ambiciozne, energične, hrabre, te pomalo nestrpljive osobe koje vole biti u centru pažnje. Međutim, postoji i negativan aspekt ove boje koji donosi ljutnju, agresiju i dominaciju. Stoga se u starom Rimu crvena boja povezivala sa ratobornim Marsom.

Bez obzira sviđa li vam se ova snažna boja ili ne, ostaje činjenica da ona nikoga ne ostavlja ravnodušnim. Uostalom, kao ni romantika zalaska sunca okupanog crvenim sjajem.

Fotogalerija (20)

Image
Danica Maričić
 

Profesionalno iskustvo stekla sam na području dizajna interijera, novinarstva, marketinga & odnosa s javnošću. Kreiram promotivne aktivnosti klijenata, kao i njihovu komunikaciju s ciljnim javnostima (kreativno pisanje (priopćenja, članci, intervjui), osmišljavanje brošura, kataloga, časopisa, oglasa, internetskih stranica i portala; planiranje i organizacija evenata…). Na taj način se izravno utječe na jačanje pozicije na tržištu i povećanje prepoznatljivosti tvrtke / robne marke. Također, vodim poslovne seminare na temu "Izgradnja imidža tvrtke putem dizajna poslovnih i komercijalnih prostora".

Izdvajamo

Izdvojeni proizvodi