GRATIS VELUX VANJSKA TENDA!

GRATIS VELUX VANJSKA TENDA!

Akcija do 15.12.2019.

ISKORISTITE OUTLET CIJENE! SNIŽENJE KERAMIKE DO 70%!

ISKORISTITE OUTLET CIJENE! SNIŽENJE KERAMIKE DO 70%!

F.I.C. Outlet

Boje – čarobni štapić dizajna

Slika 1: Boje – čarobni štapić dizajna

Boje utječu na naše živote i više nego što mislimo. Prilikom ulaska u neku prostoriju, obično prvo primijetimo boje u njoj jer su upravo one zaslužne za formiranje prostora, a tek onda oblike namještaja koji je sadržajno upotpunjuje.

Boje mogu utjecati na to koliko vremena ćemo provesti u nekoj prostoriji, te kako ćemo se u njoj osjećati, stoga je važno pronaći upravo one boje i nijanse koje najbolje odgovaraju nama samima, ali i funkciji tog prostora.

Osim u dizajnu interijera, boje djeluju kao „čarobni štapić“ i u drugim aspektima dizajna i života općenito.

Slika 2: Boje – čarobni štapić dizajna Slika 3: Boje – čarobni štapić dizajna

Slika 4: Boje – čarobni štapić dizajna Slika 5: Boje – čarobni štapić dizajna

Priču započnimo sa spektrom boja, koji se sastoji od primarnih, sekundarnih, te tercijarnih boja.

Primarne boje jedine nisu formirane miješanjem drugih boja. Plava, crvena i žuta su izvorne boje, čijim su kombiniranjem nastale sve ostale boje spektra.

Plava kreira smirujući i opuštajući prostor, te spada među najpopularnije boje. Prikladna je za dizajniranje svih prostorija, a na glasu je kao terapeutski najučinkovitija boja.

Crvena izražava strast, uzbuđenje, energiju i toplinu, te je najjača od svih boja. Želite li biti romantični, crvena vam u tome može pomoći. U dizajnu interijera naročito su česte zagasite nijanse ove temperamentne boje.

Žuta predstavlja optimizam. To je boja uma koja vodi do kreativnosti, stoga je uvijek dobrodošla u prostorijama u kojima se uči i stvara.

Slika 6: Boje – čarobni štapić dizajna Slika 7: Boje – čarobni štapić dizajna Slika 8: Boje – čarobni štapić dizajna

Sekundarne boje nastale su od dviju primarnih boja. Narančasta predstavlja spoj crvene i žute, zelena – plave i žute, a ljubičasta – plave i crvene.

Narančasta simbolizira toplinu i udobnost, a povezuju je i sa revitalizacijom organizma te poboljšanjem apetita.

Zelena predstavlja prirodu, rast, opuštanje. Ova harmonična i smirujuća boja pravi je „melem za oči“. Interijer u zelenoj boji je oaza mira u kojoj se možemo udaljiti od svakodnevnih stresnih situacija.

Ljubičasta je boja plemenitosti, dostojanstva i raskoši. Također, stimulira središta kreativnosti. Od nježnih pa do zagasitih tonova – ljubičasta donosi pozitivno razmišljanje.

Svaka od tercijarnih boja sastavljena je od jedne primarne i jedne sekundarne boje. Na taj način su kreirane brojne atraktivne boje.

U dizajnu interijera popularna je i neutralna paleta boja, sastavljena od ne-boja – bijele i crne, kao i od svijetlih i tamnih tonova sive, bež i smeđe. Bijela asocira na jednostavnost, prozračnost i otvorene prostore. Crna je elegantna, sofisticirana i dominantna. Siva dočarava staloženo i neutralno okruženje. Interijeri u bež tonovima djeluju vrlo otmjeno, stoga su uvijek popularni. Smeđa donosi zadovoljstvo i udobnost, te predstavlja diskreciju i ozbiljnost.

Slika 9: Boje – čarobni štapić dizajna Slika 10: Boje – čarobni štapić dizajna Slika 11: Boje – čarobni štapić dizajna

Želite li pronaći idealne boje za vaš interijer – inspiraciju potražite u prirodi. Ona nas tijekom cijele godine dariva obojenim krajolicima.

Za kombiniranje boja postoji nekoliko pravila koja je optimalno uskladiti s individualnim željama i potrebama, kao i kreativnom inspiracijom.

Fotogalerija

  • Fotogalerija: Slika 1
  • Fotogalerija: Slika 2
  • Fotogalerija: Slika 3
  • Fotogalerija: Slika 4
  • Fotogalerija: Slika 5
  • Fotogalerija: Slika 6
  • Fotogalerija: Slika 7
  • Fotogalerija: Slika 8
  • Fotogalerija: Slika 9
  • Fotogalerija: Slika 10
  • Fotogalerija: Slika 11
  • Fotogalerija: Slika 12
  • Fotogalerija: Slika 13
  • Fotogalerija: Slika 14
  • Fotogalerija: Slika 15
  • Fotogalerija: Slika 16
  • Fotogalerija: Slika 17
  • Fotogalerija: Slika 18
  • Fotogalerija: Slika 19
  • Fotogalerija: Slika 20
  • Fotogalerija: Slika 21
  • Fotogalerija: Slika 22
  • Fotogalerija: Slika 23
  • Fotogalerija: Slika 24
  • Fotogalerija: Slika 25

Autor

Danica Maričić, BA Econ, a.d’i. (www.ARCHI-LIVING.com)

Profesionalno iskustvo stekla sam na području dizajna interijera, novinarstva, marketinga & odnosa s javnošću. Kreiram promotivne aktivnosti klijenata, kao i njihovu komunikaciju s ciljnim javnostima (kreativno pisanje (priopćenja, članci, intervjui), osmišljavanje brošura, kataloga, časopisa, oglasa, internetskih stranica i portala; planiranje i organizacija evenata…). Na taj način se izravno utječe na jačanje pozicije na tržištu i povećanje prepoznatljivosti tvrtke / robne marke. Također, vodim poslovne seminare na temu "Izgradnja imidža tvrtke putem dizajna poslovnih i komercijalnih prostora". (Više)

Vezani članci

Svi članci iz rubrike

  1. Boje u dizajnu interijera i eksterijera
  2. Međunarodni stilovi dizajna

Vezane aplikacije