Nerijetko se prostor namijenjen učenju nalazi u sklopu prostorija koje nemaju isključivo tu namjenu. Dječja soba i dnevni boravak multifunkcionalne su prostorije gdje se nalaze i ostali predmeti koji automatski asociraju na neke druge radnje, a ne samo na učenje. Obzirom da je većini ljudi vrlo teško izdvojiti samo jednu prostoriju u stanu i prenamijeniti je u radnu sobu, uvijek postoji mogućnost unutar neke od prostorija izdvojiti kutak koji će se prenamijeniti u prostor za učenje.

Kako treba izgledati idealno mjesto za učenje?

1. Namještaj

Prije svega treba prostor opremiti prikladnim namještajem, u prvom redu radni stol, podesiva stolica, ugodnog naslona (poželjno je izbjegavati pretvrde, drvene stolice, ili premekane fotelje), stolica treba biti anatomski prikladna kako se zbog dužeg sjedenja ne bi javljali bolovi u leđima. Radni stol treba biti dovoljno prostran da na njega u isto vrijeme stanu knjige i notesi ili bilježnice, jer većina studenata i učenika uči upravo bilježeći podatke iz knjiga.

Ukoliko je moguće pored stola bi se trebale nalaziti police ili barem jedan red ladica koje će služiti za spremanje radnog materijala i knjiga koji se u datom trenutku ne koriste, ali mogu zatrebati te je bitno da su pri ruci. Približavanje izvora informacija radnom stolu iznimno je bitno pogotovo za održavanje koncentracije učenja, jer ukoliko se tijekom učenja morate stalno ustajati od radnog stola kako bi otišli po literaturu koja vam je potrebna, koncentracija će vam sve više slabiti.

2. Svijetlo

Kako bi se postigao što optimalniji učinak pamćenja iznimno je bitno svjetlo. Naime, adekvatno svijetlo omogućava našem organizmu da ostane u stanju budnosti i koncentriranosti, ukoliko svjetlo nije prikladno naše oči se brže umaraju te pada kvaliteta koncentracije, a samim time učenja i pamćenja. Najbolje je smjestiti radni stol u blizini prirodnog svijetla, no ukoliko to nije moguće, radni stol je potrebno osvijetliti stolnom svjetiljkom.

Prilikom odabira stolne svjetiljke bitno izabrati onu što šireg klobuka, jednostavnog dizajna, kako bi na što veću površinu bacala svijetlo, poželjno je izbjegavati reflektore i neonske svjetiljke jer zbog svoje jake svijetlosti imaju nepovoljan učinak za naše oči i dugoročno im štete. Ukoliko ste dešnjak svjetiljku ćete smjestiti na lijevu stranu stola, a ukoliko se ljevak na desnu stranu stola ispred sebe.

3. Boje

Korištenje boja u svrhu boljeg učenja i pamćenja sve više je prisutno u modernoj mnemotehnici. Znanstveno je dokazano da su za poboljšanje učenja zelena i plava najprihvatljivije boje. Zelena je umirujuća te odmara naše oči dok plava, pogotovo svijetlo plava, ima antistresni učinak na naš organizam što je izuzetno bitno za kvalitetu učenja.

4. Detalji

Mjesto za učenje ne bi smjelo biti zatrpano i neuredno, prostor koji smo odredili za učenje potrebno je osloboditi svih nepotrebnih detalja koji nisu vezani za učenje i mogu „odvući" našu pozornost od knjige. Djeci bi svakako trebalo taj prostor osloboditi od igračaka i računala.

Većina radnih stolova školaraca okupirano je računalom, koje ako nije neophodno za učenje ne bi trebalo biti na radnom stolu. Iznimno, računalo može biti na radnom stolu srednjoškolaca i studenata kojima obrazovni program zahtjeva kontinuirano korištenje određenih računalnih programa.

Od mjesta učenja potrebno je udaljiti sve oblike telekomunikacijskih uređaja, zatim tehničkih uređaja poput televizije, CD playera i radija. Mjesto za učenje potrebno je osloboditi svih suvišnih detalja, ono što može okruživati radni stol je sat, ploča sa rasporedom ili plutana ploča za poruke, čaša sa olovkama, kutijica za klamerice i ostali sitni pribor koji nam pomaže tijekom učenja.

Kako bi učenje bilo brže i lakše svakako je potrebno obratiti pažnju na prostor u kojem ga prakticiramo, osim navedenih uputa prostor za učenje trebao bi biti prozračan i temperiran tako da organizmu bude ugodno te udaljen od svih ostalih vanjskih utjecaja kao što prekomjerna buka, zadimljenost, prepučenost itd. Iako većina ljudi učenje povezuje isključivo sa knjigom i dobrom voljom, prostor je iznimno bitan faktor koji nam može pomoći da naše učenje bude brže i lakše.

Svatko od nas ima različite prostorne uvjete, ali isto tako svatko od nas može svoj prostor za učenje urediti u skladu s predstavljanim preporukama pa makar se taj prostor za učenje svodio samo na radni stol i stolicu. Primjenjujući neka od navedenih pravila uređenja prostora za učenje rezultati učenja bit će bolji i brži.

Marija Šinković Bečić

Izdvajamo

Izdvojeni proizvodi