Imate li prazan stan, na odličnoj lokaciji, u blizini javnog prijevoza, sigurno razmišljate o najmu. Naime zadnjih godina osim klasičnog najma veliki je trend dnevni najam.

Dnevni najam odnosi se na najam stana na neko određeno vrijeme, koje uglavnom bude kratkotrajno. Gosti koji odluče provesti nekoliko dana na svojoj destinaciji puta, a voljeli bi imati komfor, i istovremeno ne biti vezani uz hotel uglavnom se odlučuju na sve popularniji dnevni najam.

Kako funkcionira dnevni najam, te kako iznajmiti stan kao apartman, i što vam je sve potrebno za takvu vrstu zadatka reći će vam ovaj članak.

Zahtjev za kategorizacijom apartmana

Da biste uopće mogli oglasiti svoju nekretninu kao apartman, potrebno je prikupiti svu dokumentaciju za nadležna tijela uprave. Jedna od tih stvari jest kategorizacija apartmana kako biste legalno mogli iznajmljivati vašu nekretninu.

Zahtjev za kategorizacijom apartmana podnosi se Uredu državne uprave u vašoj županiji, a sama kategorizacija ovisi o vrsti usluge koju nudite s obzirom na smještaj.

Postoji nekoliko kategorija prilikom najma: iznajmljivanje soba, iznajmljivanje apartmana, studio apartman, kuće za odmor, te na koncu broj zvjezdica koje ste dobili na osnovu kategorizacije.

Potrebna dokumentacija

Nakon što se ispunili obrazac zahtjeva koji ste podignuli u područnoj općini ili skinuli putem internet stranice, potrebno je prikupiti sljedeće dokumente:

  • Dokaz o državljanstvu (preslika osobne iskaznice/putovnice)
  • Dokaz o vlasništvu objekta ili zemljišta u slučaju kampa (izvadak iz zemljišne knjige, pisana suglasnost ostalih vlasnika, ako ih je više, ili pisana suglasnost vlasnika objekta ako zahtjev predaje član obitelji koji nije vlasnik, sve suglasnosti moraju biti ovjerene kod javnog bilježnika)
  • Dokaz o uporabljivosti građevine za objekt za koji se traži kategorizacija
  • Dokaz o uplaćenoj pristojbi plaćenu u biljezima ili elektroničkim putem u iznosu od sedamdeset kuna

Dokumenti se predaju u Uredu državne uprave u vašoj županiji, te ako je sve u redu dobit ćete rješenje koje se potom odnosi u policijsku postaju, poreznu ispostavu, te turističku zajednicu.

Ploče za kategorizaciju

Nakon obavljene prijave i dobivene kategorizacije potrebno je kupiti standardnu ploču za kategorizaciju koju nudite, te broj zvjezdica i postaviti ju na vidljivo mjesto.

Ploče se naručuju samo od proizvođača koji imaju suglasnost Ministarstva turizma. Također, valja napomenuti, ako imate privremeno rješenje, niste dužni produljivati ga već se ono produljuje automatizmom, a imate li stalno rješenje, trebali biste doći u Ured za turizam, te ćete tada biti uključeni u proceduru kategorizacije.

Što se tiče prebacivanja rješenja na drugu osobu, nisu potrebne dodatne prijave i ponovna kategorizacija, već se samo nastavlja raditi pod drugim imenom/osobom.

Važno je znati da se kao i sve kroz godine mijenja pravilnik i kategorizacija samih apartmana donosi promjene iz godine u godinu.

Neki minimalni propisi i standardi uvijek će ostati isti, a kako ćete vi urediti apartman kako bi vaš gost bio zadovoljan i ocijenio vas i preporučio i drugim gostima ostaje isključivo na vama.

Uložite u vaš posao, promijenite namještaj, napredujte, kako bi vaše ocjene bile bolje, a vaši gosti bili zadovoljni vašom ponudom.

Image
Ivana Tešanović

Autor

Izdvajamo

Izdvojeni proizvodi