Cvijeće i biljke krase stambene i poslovne prostore, te ih pretvaraju u oaze osvježenja. Želimo li nekog razveseliti poklonom, cvijeće je svakako jedna od uvijek dobrodošlih opcija. Ovi vjesnici prirodnog bogatstva oduvijek su inspirirali umjetnike iz cijeloga svijeta. Boje i oblici cvijeta otkrivaju nam njegovu ljepotu, dok nam njegova simbolika priča o značenju koje taj cvijet ima u pojedinoj kulturi. Stoga, želite li da vaš vrt bude "tematski" ili da cvijet ili biljka koje poklanjate budu "glasnici" dobrih želja – njihova simbolika vam svakako može pomoći u tome.

Bambus primarno stiže iz tropskih i suptropskih krajeva Azije, međutim, zahvaljujući velikom broju vrsta pod zajedničkim nazivnikom "bambus", uspijeva u različitim klimama, stoga je prisutan i na drugim kontinentima. Od njegovih drvenastih stabljika konstruiraju se kuće, te izrađuju podne obloge i namještaj, primjerice, vrtne garniture za sjedenje. Na Dalekom Istoku, bambus simbolizira dugovječnost, zdravlje, snagu, optimizam. Također, smatra se da njegova uspravna i izdržljiva stabljika predstavlja put prema duhovnom prosvjetljenju. U Indiji je ova brzorastuća biljka simbol prijateljstva. Štoviše, u većini azijskih kultura, bambus se često spominje u raznim mitovima i legendama.

Karanfil je široko rasprostranjen cvijet za kojeg se pretpostavlja da potječe s mediteranskog područja. Dostupan je u nekoliko boja, stoga karanfili različitih boja ujedno imaju i različito simboličko značenje. Bijeli karanfili predstavljaju prijateljsku ljubav i sreću, oni crveni govore o dubokoj ljubavi i privrženosti, dok su ružičasti, u kršćanstvu, simbol majčinske ljubavi. U Kini se karanfil povezuje uz pojam braka, a prisutan je na vjenčanjima i u drugim kulturama diljem svijeta. Ovaj atraktivan cvijet šalje i poruke divljenja i zahvalnosti, stoga je dobrodošao u brojnim prilikama, primjerice, tijekom obilježavanja Majčinog dana.

Tratinčice nas svojom dražesnošću uveseljavaju diljem svijeta, uz iznimku područja na kojima prevladavaju snijeg i led. Ove nježne livadne biljke simboliziraju nevinost i skromnost.

Jasmin je biljka koja voli tople, naročito tropske krajeve. Nalazimo ga u vrtovima, ali i u interijeru. Cvjetovi jasmina naročito su popularni zbog svog intenzivnog mirisa. Primjerice, žene u južnoj i jugoistočnoj Aziji ukrašavaju svoju kosu ovim bijelim cvjetovima. U Indiji i Indoneziji je ovaj aromatičan cvijet simbol ljubavi, stoga je čest sudionik dekorativnih aranžmana na vjenčanjima, kao i brojnim drugim događanjima. Zbog njegove boje i okruglog oblika, uspoređuju ga s biserom. Na Tajlandu predstavlja majke, dok je na Havajima tema brojnih pjesama.

Ljiljane nalazimo u većem dijelu Europe, Azije i Sjeverne Amerike. Ovaj kulturološki značajan cvijet dostupan je u širokoj paleti boja, primjerice, bijeloj, žutoj, crvenoj, narančastoj, ružičastoj, itd. Bijeli ljiljani su kršćanski simbol čednosti i nevinosti.

Budući da se latice Lotusa otvaraju s izlaskom sunca, a zatvaraju sa zalaskom sunca – ovaj prelijepi cvijet nježnog mirisa predstavlja rođenje i ponovno rođenje. Njegov prirodni okoliš je voda. Korijenje Lotusa sakriveno je duboko u mulju, iz kojeg se dugačka stabljika penje prema osvijetljenoj površini, gdje "plivaju" listovi i cvijet. U prenesenom značenju – stabljika je naša povezanost s "korijenima", dok je cvijet duhovno prosvjetljenje kojem težimo. Simbolika ovog mističnog cvijeta naročito je prisutna u hinduizmu i budizmu.

Mirisna ljepotica, ruža, svakako je među najvećim cvjetnim inspiracijama, bilo da se radi o nadahnuću slikara ili pjesnika. U antičko doba, Grci i Rimljani poistovjećivali su ruže s Afroditom i Venerom, a i u današnje vrijeme one simboliziraju razne emocije – crvena ruža za strastvenu ljubav, bijela ruža za prijateljstvo, žuta za ljubomoru. Također, još od davnih vremena ruža je predstavljala tajanstvenost ili povjerljivost nekog razgovora ili događaja. Primjerice, oslikane ruže na stropovima rimskih prostorija za druženje bile su signal da sve što je tu rečeno ili učinjeno treba ostati "sub rosa" (ispod ruže = neizrečeno izvan te prostorije).

Cvijeće šalje poruke svojom ljepotom, ali i svojim pričama. Kada sve te priče spojimo u jednom vrtu, dobivamo pravi cvjetni roman, koji uz puno pažnje i njege postaje i ostaje "bestseller".

Image
Danica Maričić
 

Profesionalno iskustvo stekla sam na području dizajna interijera, novinarstva, marketinga & odnosa s javnošću. Kreiram promotivne aktivnosti klijenata, kao i njihovu komunikaciju s ciljnim javnostima (kreativno pisanje (priopćenja, članci, intervjui), osmišljavanje brošura, kataloga, časopisa, oglasa, internetskih stranica i portala; planiranje i organizacija evenata…). Na taj način se izravno utječe na jačanje pozicije na tržištu i povećanje prepoznatljivosti tvrtke / robne marke. Također, vodim poslovne seminare na temu "Izgradnja imidža tvrtke putem dizajna poslovnih i komercijalnih prostora".

Izdvajamo

Izdvojeni proizvodi